Skip to content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
vier vrienden lachen en twee geven een high five

5 voordelen van het uitbesteden van je storingsdienst als recreatieondernemer

Laatste update op 28 december 2023 om 05:54 pm
Leestijd: 3 minuten

Als recreatieondernemer is er niets belangrijker dan het bieden van een onvergetelijke ervaring aan jouw gasten. Maar hoe goed je ook je best doet en inspeelt op verwachtingen: storingen of technische problemen komen nu eenmaal voor en die houden zich niet aan kantoortijden. Vervelend voor gasten om dit net tijdens hun uitstapje mee te maken. De reactie op een storing of een probleem kan net dat verschil maken tussen een tevreden en een ontevreden gast. Het beschikken over een kwalitatieve 24/7 storingsdienst is daarom van groot belang. Dit kun je intern opzetten, maar het uitbesteden aan een professionele partner in klantcontact kan voor recreatieondernemers dé uitkomst zijn voor die onvergetelijke gastervaring die zo belangrijk is.

Het uitbesteden van je klantenservice en het idee van een 24/7 storingsdienst kan misschien wat intimiderend overkomen. Toch hopen we je te kunnen laten zien dat het juist heel veel mogelijkheden met zich meebrengt. We nemen je mee in onze 5 voordelen:

  1. Altijd bereikbaar voor jouw gasten
    Het recreatieleven stopt nooit. Dat de moderne klant of gast veeleisend is, is voor recreatieondernemers niets nieuws: juist tijdens vakanties of weekendjes weg verwachten gasten jouw onmiddellijke en volledige aandacht wanneer ze daarom vragen. Ze zijn er tenslotte even tussenuit om extra te genieten met elkaar van een mooie omgeving met comfort en-/of luxe. Het hebben van een 24/7 storingsdienst draagt bij aan dat ultieme comfort dat je als recreatieondernemer aan je gasten wil bieden. Hoe fijn is het bijvoorbeeld als er ongeacht het tijdstip iemand jou snel te hulp schiet wanneer er koud water uit de kraan komt? Je gasten zullen zich gehoord en serieus genomen voelen. Dat is nog eens service!
    .
  2. Een professionele klantenservice
    Bedrijven die zich specialiseren in het overnemen van de klantenservice, beschikken vaak over getraind personeel en de nieuwste technologieën en systemen. Zo worden klantadviseurs technisch opgeleid waardoor deze niet direct een monteur hoeven in te schakelen. Een sterk inlevingsvermogen en een oplossingsgerichte denkwijze staan daarnaast centraal bij professionele klantcontact bedrijven. Door gebruik te maken van hun expertise, profiteer je direct van deze tools om problemen efficiënter op te lossen en processen te stroomlijnen. Zo worden je gasten altijd snel, empathisch én met een gepersonaliseerde service geholpen.

  3. Volledige focus op jouw kernactiviteiten
    Als recreatieondernemer heb je al genoeg aan je hoofd. Je moet bijvoorbeeld rekening houden met je energieverbruik, eventuele rustigere periodes, het bedenken van alternatieven als faciliteiten vanwege de winter gesloten zijn, en de nog steeds aanhoudende arbeidskrapte. Daarnaast is het bieden van een uitstekende 24/7 klantenservice onmisbaar en intensief werk dat óók absolute aandacht verdient. Door je klantenservice uit te besteden hoef je je hier geen zorgen meer over te maken en kun je je concentreren op datgeen dat écht belangrijk is voor jou als recreatieondernemer: namelijk het bieden van een onvergetelijke recreatie ervaring aan je gasten.

  4. Kostenbesparing
    Zoals we net al even kort benoemden, heb je als recreatieondernemer rekening te houden met hoge kosten. Met de recentelijk aangekondigde verhoging van de overdrachtsbelasting worden die kosten alleen maar hoger. Het inhuren en opleiden van personeel voor een interne 24/7 klantenservice is kostbaar. Het uitbesteden daarvan biedt echter een kosteneffectief alternatief. Je betaalt namelijk alleen voor de minuten die je nodig hebt, en niet voor bijkomende personeels- en trainingskosten. Zo bespaar je op den duur geld en tijd en krijg je een directe optimale bereikbaarheid ervoor terug!
    .
  5. Betere gastervaring en een hogere gasttevredenheid
    De reactie op een storing of een probleem kan net dat verschil maken tussen een tevreden, of een ontevreden gast. Door snel, effectief en empathisch te reageren op spoedsituaties of problemen kun je de gasttevredenheid aanzienlijk verbeteren. En door een 24/7 storingsdienst uit te besteden, zijn getrainde professionals op ieder moment beschikbaar om jouw klanten verder te helpen. Dat laat bij jouw gast een gevoel van service, comfort en professionaliteit achter, wat volledig aansluit bij de ervaring waar jouw onderneming voor staat! Hierdoor vergroot je de kans dat jouw gasten zodanig tevreden zijn, dat ze in de toekomst niet alleen zullen terugkomen, maar ook hun enthousiasme uitten in hun (online) omgeving. Dat is nog eens reclame maken!

Conclusie

Om een klantervaring te bieden die past bij jouw bedrijf, werken wij bij DIRECT Klantcontact met een volledige service op maat. We gaan samen kijken naar het aantal contactmomenten en klantinteracties dat jouw onderneming ontvangt, wat voor dienst daar het beste bij past en wat ervoor nodig is om altijd een hoogwaardige service te kunnen bieden. We beschikken altijd over voldoende personeel om pieken en dalen op te kunnen vangen door snel op- en af te schalen. En om het proces te vergemakkelijken, kunnen we direct in jouw systemen werken zodat je het niet het overzicht hoeft te verliezen. Zo zorgen we samen voor stralende gasten!

Joyce Alberg
adviesgesprek

Even sparren of vrijblijvend advies? Plan een afspraak in met Joyce.

"Benieuwd hoe jij ook kunt uitblinken in klantcontact? In een videocall of tijdens een telefoongesprek bekijken wij samen hoe we jouw klantenservice optimaal kunnen inrichten. Kies een passende datum en tijdstip, dan spreken we elkaar snel!"

Plan direct je afspraak

Joyce Alberg
Accountmanager

Lees meer over dit onderwerp:

Back To Top