skip to Main Content
24/7 bereikbaarheid Kundige klantenservice experts Binnen één dag starten Dagelijks opzegbaar
Het Stookseizoen: Dit Is Hoe Wij Werken In De Winter

Het stookseizoen: dit is hoe wij werken in de winter

Laatste update op 10 november 2020 om 03:27 pm
Leestijd: 3 minuten

We kijken terug op een roerig jaar. De coronacrisis houdt ons tot de dag van vandaag volledig in de ban. Daarbij kunnen we ons ook alvast voorbereiden op een lange en strenge ‘coronawinter’. De dagen worden nu alweer donkerder en kouder. Dit houdt ook in dat de verwarmingen weer aangaan.  Of we nu willen of niet, de kou komt eraan en meer dan ooit is het belangrijk om thuis een warme en fijne plek te maken.

Uit onderzoek blijkt dat één op de zes huishoudens jaarlijks problemen ervaart met de verwarming. Wanneer de trouwe cv-ketel het even begeeft, dan is het letterlijk in de kou zitten. Samen met onze relaties streven we er ook dit jaar weer naar om iedereen zo snel mogelijk te helpen en de warmte zo veel mogelijk binnen te houden. Klantsuccessen zijn voor een groot gedeelte gebaseerd op klantprocessen. Dat weten de kundige klantenservicemedewerkers bij DIRECT Klantcontact natuurlijk als geen ander. Deze klantprocessen zijn al ruim van te voren inzichtelijk gemaakt. Onze klantcontactprofessionals zijn tijdig opgeleid om iedereen met technische problemen en vragen te kunnen helpen. Maar hoe ziet zo een voorbereidingsperiode er nou precies uit? Wybe de Groes, Contact Center Manager bij DIRECT Klantcontact, geeft graag een kijkje in de keuken van hoe zaken worden geregeld.

Tips voor de start van het stookseizoen

Met ‘het stookseizoen voor de deur’ is het van belang om goed voorbereid de winter in te gaan en te zorgen dat eventuele storingen vroegtijdig en op een gewenst moment verholpen kunnen worden. Om die reden wordt er te alle tijden geadviseerd om al voor het stookseizoen de cv-installatie een keer te laten proefstoken. Door tijdig te testen, komen waarschijnlijk al genoeg mankementen aan het daglicht.

Passende klantcontact ondersteuning voor installatiebedrijven

Voor veel installatiebedrijven vangen de kundige klantcontactprofessionals van DIRECT Klantcontact tijdig én dagelijks het gehele klantcontact op. Al jarenlang zien we dat installatiebedrijven in de wintermaanden worden overspoeld met storingstelefoontjes.

Te druk bij de eigen klantenservice? Dan vangen wij de zogenoemde ‘overflow aan telefonie’ op. Bij calamiteiten en/of buiten werktijden handelen onze medewerkers altijd direct de melding af of plannen een monteur in, alles conform instructies van de klant. “Inmiddels zijn we ruim 28 jaar actief in de klantcontactbranche en hebben erg veel ervaring op het gebied van installatievraagstukken. Zo weten we ook dat we rond deze periode enorm veel installatievraagstukken doorgeschoven krijgen.”, vertelt Wybe de Groes.

Slimmer worden door ervaringen uit het verleden

“Omdat we inmiddels zoveel kennis hebben opgedaan betreffende de desbetreffende branche, werken we juist met klantprocessen. Dit zijn stappen die we hebben vastgelegd in het proces. Op welke andere manieren kunnen klanten ons bereiken? Wat gebeurt er als een klant ons belt, mailt of een tweet stuurt? Wie signaleert dit? Wie zorgt voor snelle opvolging? Hoe bevestigen we afspraken met de klant? Klantprocessen maken ons bewust van hoe we dingen doen en hoe zaken beter kunnen worden gedaan”, vult Wybe verder aan. “Door het continu blijven bijschaven van onze e-learnings, trainingen en coaching gesprekken zijn we in staat om zelfs nieuwe klantcontactprofessionals ruim 60% van alle binnenkomende meldingen direct te laten afhandelen. Zo heeft de klant van onze relatie niet eens door dat wij aan de telefoon zitten. En zo hoort dat in ons optiek.”, eindigt Wybe mee.

Bij netstoringen kunnen agents bijvoorbeeld ook in opdracht van een installatiebedrijf een melding op de website plaatsen en wordt desgewenst een melding op de lijn geactiveerd die de beller meldt dat er in een bepaald gebied een (collectieve) storing is.

Helemaal klaar voor de aankomende winter

Het team van DIRECT Klantcontact is klaargestoomd, klaar om de koude winterdagen tegemoet te gaan. Al bijna 30 jaar is DIRECT Klantcontact actief op het gebied van klantcontact en zijn we inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig ingerichte servicedesk. Vrijwel alle benodigde technische kennis voor de installatiebranche hebben wij in huis. Dat maakt ondernemen nou écht makkelijk.

Back To Top