skip to Main Content
Flexibel op- en afschalen 24/7 bereikbaar First time fix Eigen vast contactpersoon
Medewerkersverhaal_Joyce_Alberg

Leer ons kennen: Joyce Alberg, Accountmanager

Leestijd: 3 minuten

De komende weken verschijnt om de week een interview met een medewerker van DIRECT Klantcontact. Want wie zijn nou de mensen achter het merk DIRECT. En waar houden ze zich dagelijks mee bezig. Iedere klantcontactexpert heeft zijn of haar eigen expertise. Leer hen kennen.

Net voor de jaarwisseling, december 2021, mochten we Joyce Alberg als nieuwe accountmanager binnen DIRECT Klantcontact verwelkomen. Een échte Arnhemse, getrouwd én heeft twee kinderen. Een ontzettend enthousiaste dame. “Ik ben heel mijn zakelijke leven al accountmanager. Ik ben eerlijk en zorgzaam. Mensen kunnen altijd van mij op aan.”, vertelt Joyce.

'Sales, met heel mijn hart'

“Ik ben altijd bezig geweest met sales. En dan bedoel ik om precies te zijn het inzoomen op de knelpunten van mensen om vervolgens vanuit de organisatie te kijken naar passende oplossingen vanuit eigen dienstverlening. En juist dat vind ik het mooiste van sales en relatiebeheer. Dat je naadloos kunt aansluiten op de wensen en behoeften van klanten… dat geeft mij een voldaan gevoel.”, vertelt Joyce.

“Een zakelijke vriendschap is zoveel waard. Dan wordt zaken doen met elkaar slechts een klein onderdeel van het geheel.”

Mijn eerste baantje in sales

“Bij mijn tweede werkgever ben ik ooit begonnen als Sales Executive. Daar merkte ik direct op dat ik de combi tussen binnen- en buitendienst erg leuk vond. Echter kwam ik er ook al snel achter dat ik de buitendienst veel interessanter vond. Met andere mensen praten, sparren en meedenken. Afwisseling in mijn werk, dat is wat ik wilde en nog altijd wil. Het hele proces van nieuwe klanten werven, spreken, offertes opmaken en gesprekken voorbereiden: dat geeft mij een kick.”, deelt Joyce vol passie.

De bewuste overstap naar DIRECT Klantcontact

“Na ruim 20 jaar te hebben gewerkt bij mijn vorige werkgever, werd het op een gegeven moment tijd om afscheid te nemen. En dit alles werd eigenlijk veel sterker tijdens een van de laatste overnames die mijn ex-werkgever had afgerond. Mijn werkgever nam een ander groot bedrijf over, dit zorgde voor de nodige veranderingen intern. Dat vond ik niet eens zo erg, daar sta ik wel voor open. Echter ontstond er een zogeheten cultuurclash. Dat vond ik minder fijn. Ik wilde graag blijven werken in een open, eerlijke en transparante organisatie. Logge grote bedrijven met lange lijnen zijn niet voor mij weggelegd. Ik heb besloten op zoek te gaan naar een organisatie die écht oog heeft voor de mens. En dus ook in de sales mens-georiënteerd is, in plaats van het continu halen van strakke week-targets. Daarbij wilde ik weg uit de branche waar producten werden verkocht. Zakelijke dienstverlening, dat leek mij wel wat.”, vertelt Joyce.

"Klanten óf collega’s; In verbinding zijn én blijven is super belangrijk."

Mijn ambities binnen DIRECT Klantcontact

“Sinds december 2021 werk ik als accountmanager binnen deze mooie organisatie. Alhoewel ik weet dat ik nog heel veel moet leren, merk ik al wel op dat ik een goede klik heb met collega’s en klanten. Ik ben sterk geïnteresseerd in wat klanten in de klantcontact branche bezighoudt alvorens ze overgaan naar het uitbesteden van klantcontact. Verder spreekt de dienstverlening van DIRECT Klantcontact mij ook heel erg aan omdat er een grote diversiteit aan klanten is. Zoveel verschillende soorten klanten uit verschillende branches. Als ik kritisch kijk naar de huidige stand van zaken zie ik veel kansen in groei. We zouden ons bijvoorbeeld meer kunnen focussen op online kanalen. DIRECT Klantcontact omschrijf ik als een hele warme cultuur, met vriendelijke, open en directe mensen. Iedereen is welwillend en wil maar al te graag helpen. Want wanneer we contact hebben met klanten, dan willen we altijd héél snel reageren. Je hoeft maar met je ogen te knipperen en je krijgt al antwoord.”, vertelt Joyce met een glimlach.

Aanvullend zegt Joyce ook: “Mijn ambitie is om de groeidoelstellingen te realiseren maar vooral ook om met de bestaande klanten een dusdanige relatie op te bouwen dat we een duurzame relatie krijgen met elkaar. Ik wil bestaande relaties warmhouden. Daar zijn als een fijne en betrouwbare partner.”.

Zullen we eens kennismaken?

“Dit is in een notendop informatie over mijzelf en mijn wensen. Maar ik zou met alle enthousiasme eens langs willen komen om kennis te maken. Elkaar echt goed leren kennen. Dat doe ik door echt te luisteren naar je uitdagingen. Gezien het feit klanttevredenheid voor mij een heel belangrijk onderwerp is, peil ik dat altijd goed voordat we doorgaan. Via LinkedIn ben ik goed bereikbaar. Zullen we voor die tijd eens even linken?”

  • Hidden

    Marketinginformatie

  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
  • Hidden
Back To Top